artvision logo
artvision logo

Επισκέπτης ή εκθέτης;

Το δημοσίευσε ο Ντίνος Καπετάνος στις 9 Σεπτεμβρίου 2014

expoΠηγαίνεις σε εκθέσεις και θέλεις να προσεγγίσεις περισσότερο κόσμο; Θέλεις να ενημερώσεις τους επισκέπτες για το προϊόν σου; Θέλεις να δείξεις τις εγκαταστάσεις σου και το προσωπικό σου; Καταναλώνεις τόσο χρόνο και χρήμα για κάτι τέτοιο, δεν είναι κρίμα να μην έχεις την κατάλληλη προβολή;

Γενικά. Σε ένα σεμινάριο θυμάμαι, μας είχαν πει ότι εάν πας σε μία έκθεση σαν εκθέτης, είτε θα πας καλά είτε όχι. Ενδιάμεση θέση δεν υπάρχει. Και αν είναι να πας και να μην έρθουν τα επιθυμητά αποτελέσματα, καλό είναι να μην πας καθόλου. Οπότε το καλύτερο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να προετοιμαστείς καλά. Σχεδιαστής για το stand, γραφεία και καρέκλες, φυλλάδια για τους επισκέπτες, οθόνες προβολής, πωλητές και προσωπικό, προϊόντα για επίδειξη, banner και προσκλήσεις, είναι μερικά πράγματα που πρέπει να κανονίσεις. Και όλα αυτά να είναι όσο το δυνατόν καλύτερα.

Βίντεο. Φτιάξε ένα βίντεο με όλα αυτά που θέλεις να δείξεις στους επισκέπτες της έκθεσης και χρησιμοποίησε μερικές οθόνες για την προβολή του βίντεο στο stand της εταιρίας σου. Θα δεις περαστικούς να ενδιαφέρονται περισσότερο για το προϊόν σου, να θέλουν να ενημερωθούν από σένα για το τι προσφέρεις.

Γιατί όμως είναι τόσο δυνατό χαρτί το βίντεο στις εκθέσεις; Γιατί υπάρχουν πολλά πράγματα που είναι αδύνατον να τα δείξεις στην έκθεση. Οι ενδιαφερόμενοι έρχονται να βρουν εταιρίες να αγοράσουν ή και να συνεργαστούν. Εκείνη είναι η πιο σημαντική στιγμή για να αποφασίσουν αν θα είσαι εσύ αυτός που θα συνεχίσουν τις περαιτέρω συζητήσεις τους.

Επέλεξε να βάλεις τις οθόνες σε μέρη που να υπάρχει οπτική επαφή από μακριά. Σε μέρη που βλέπουν σε διαδρόμους. Όσο περισσότερος είναι ο χρόνος που θα αποσπάσεις την προσοχή του επισκέπτη, τόσο καλύτερα αποτελέσματα θα έχει για σένα η έκθεση.

Προσοχή όμως. Το βίντεο θα πρέπει να μην έχει μουσική. Και αν έχει να είναι αρκετά χαμηλή. Ο πιο σοβαρός λόγος είναι για αυτούς που θα βρίσκονται συνήθως στο περίπτερο όπως υπάλληλοι και πωλητές. Πρώτα από όλα θα μάθουν απ΄ έξω το κομμάτι και στο τέλος, μάλλον δεν θα θέλουν να το ξανακούσουν ποτέ στη ζωή τους. Αυτό όσο κοινό και αν ακούγεται, είναι πολύ πιο σύνθετο. Η καλή ψυχολογία του πωλητή είναι ότι καλύτερο έχεις να επιδείξεις τις ημέρες της έκθεσης. Επίσης, όσο ο κόσμος περνάει, θα χρειαστεί να κάνεις και μία περαιτέρω συζήτηση με κάποιους επισκέπτες. Καλό είναι να μην σας ενοχλεί η μουσική που θα παίζει από το βίντεο αλλά να μπορεί ο συνομιλητής σας να ρίχνει κάποιες κλεφτές ματιές.

Όσο για το σπικάζ του βίντεο, εάν δεν μπορείς να το αποφύγεις, καλύτερα είναι να υπάρχει και σε υπότιτλους. Μπορείς βεβαίως να χρησιμοποιήσεις bullets με φράσεις κλειδιά που να αναγράφονται στην οθόνη.

Το ρεζουμέ. Αφιέρωσε χρόνο, πολύ νωρίτερα από την έκθεση, για την προετοιμασία της εταιρίας σου, του προϊόντος σου, του προσωπικού σου, του περιπτέρου που θα χρειαστείς. Καλό είναι να έχεις δει άλλες εταιρίες και ανταγωνιστές σου, πως «πηγαίνουν» στις εκθέσεις. Επίσης, οι εκθέσεις είναι πολυέξοδες. Μην μετράς μόνο το κόστος για να μπεις σε αυτές. Συνήθως αυτό είναι μόνο το 20 με 30% του συνολικού ποσού που θα πρέπει να διαθέσεις. Εάν είναι να κάνεις κάτι τέτοιο και κάτι να μην πάει καλά, δεν είναι καλύτερα να μην κάνεις τίποτα τελικά; Οπότε, η γνώμη μου είναι να κάνεις μία άριστη προετοιμασία και να σκεφτείς από πριν τι πρέπει να κάνεις για να προωθήσεις με τον καλύτερο τρόπο την επιχείρησή σου.

Καλή επιτυχία λοιπόν!

Αν σ’ ενδιαφέρει να μάθεις περισσότερα σχετικά με το τι μπορείς να κάνεις στην δική σου επιχείρηση, μπορείς να γράψεις κάτω δεξιά το email σου για να λαμβάνεις περισσότερες σκέψεις και ιδέες πριν βγουν δημόσια.

Δες εδώ άλλο ένα άρθρο που έγραψα για το κόστος δαπάνης σε εκθέσεις.

Επιστροφή

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *